Pevná, no stále ženská postava - 5 svalových partií, na ktoré sa treba zamerať

  • Sharebar

5 svalov, na ktoré by sme sa, my ženy mali zamerať

Nech, už máte štíhlu postavu ako laň a rady by ste si posunuli cvičenie na vyššiu úroveň a dosiahli tak pôsobivé vyformovanie ‘’tých najdôležitejších’’ partií, alebo ste začiatočníčka a máte čas navštevovať fitko nie viac ako 3-krát do týždňa - Potrebujete vedieť, ktoré partie sú pre ženu, tie problematické, alebo naopak, ak sú starané tak tie ‘’kľúčové’’ pre vytvorenie dobrého vizuálneho dojmu :-) .

http://www.bodybuilding.com/fun/images/2013/squat-butt-building.jpgZadočektak aby nezanikol, ale naopak pekne vynikol

Keď už máte základné techniky cvičenia zvládnuté, nebojte sa prihodiť váhu. Zaobstaráte si tak pekne vyzerajúci, pevný a vystupujúci zadoček. Najefektnejšie sú drepy, legpress, dvíhanie panvy so záťažou, či zakopávanie. Pri komplexných cvikoch ako drepy (,kde sa zapája viacero svalových partií – napr. aj stehná, lýtka...), najlepšie aktivizujete sedacie svaly, ak pohyb vychádza z päty – pri pohybe smerom nahor (pri drepoch) skúste čo najviac zatlačiť päty do zeme, uvidíte, aký to bude mať efekt na zadoček.

http://www.womenshealthmag.com/files/images/0706_triceps_push_down.jpgTricepsalebo ako predísť efektu kuchárskych rúk

Mnoho žien na mňa máva rukami a ukazuje hompáľajúcu sa kožu (+ tuk) zo spodnej strany paže –  ‘’Tohto sa potrebujem zbaviť, tu musím schudnúť.’’ Mojou odpoveďou nie je nikdy nič iné, ako odporúčanie zaradiť viac tricepsových cvikov, prípadne s vyššou váhou. K Vášmu tréningu by neodmysliteľne malo patriť sťahovanie lanka/kladky, tricepsové kliky s oporou o lavičku, prípadne na bradlách s dopomocou (protiváhou), či francúzske tlaky, alebo tlaky s jednoručkou nad hlavu. S pribúdajúcim vekom to platí čoraz viac :-).

 

https://noexcuseshealth.files.wordpress.com/2013/05/calf-raise-exercise.jpgLýtkakrásne vyformované do lodičiek

Neodporúčam zaradiť príliš vysoké váhy v porovnaní s ostatnými svalovými partiami na nohách, aby nevznikol nepomer. Závisí aj od toho, akú máte telesnú kompozíciu. Každopádne, pekne vyrysované svaly na lýtkach, nikdy nie sú na škodu. Veľmi pekne vyniknú v plesovej sezóne v šatách s vysokým rozparkom, či v strihu nad kolená. Súčasťou tréningu nôh by mali byť výpony v stoji (kľudne si zavážte plecia mechom, alebo inou záťažou), či výpony na rôzne iné spôsoby (v sede, ľahu, na legpresse). Stačí niekoľko tréningových jednotiek, a úspech je zaručený.

 

Bokyalebo ako predísť efektu z riflí prevísajúcej slaniny

http://img.cas.sk/img/8/gallery/930896_cviky-na-boky-a-pas.jpg?hash=5900ee3be4eb9041e501297e5ae4299dAk neviete prísť na to, ktorý sval zodpovedá za to, aby sa Vám boky (mám na mysli oblasť v spodnej časti chrbta – po bokoch – nad bedrami) opticky stiahli, je to najmä sval tzv. Quadratus lumborum, alebo Štvorhlavý sval drieku. Medzi moje najobľúbenejšie cviky patrí – dvíhanie vystretej nohy v ľahu na boku, úklony s jednoručkami, či skracovačky na boku. Nezabúdajte, že pri tejto svalovej partii treba so záťažou zaobchádzať opatrne. Nechceme dosiahnúť príliš veľký nárast tejto svalovej skupiny, pretože ten by mohol opticky rozširovať trup.

 

Hrudníkvykrojené tielka? Bez problémov!

Chcete mať od ramena, až po časť, ktorú Vám zahaľuje tričko, krásnu pevnú svalnatú líniu? Žiadne previsy? Tak nevynechávajte tlaky na hrudník, či rozpažovanie s jednoručkami. Pre ženy, ktoré sa nepýšia až tak rozmernými číslami podprsenky, je kľúčová najmä vrchná časť prsných svalov – ak patríte medzi ne, tak tlaky cvičte na mierne šikmej lavičke (cca o 15 stupňov naklonenej). Ak patríte medzi ženy s bujným poprsím, ktoré sa neboja že o istý “objem’’ čiastočne prídu, ale naopak sa snažia o efekt vypnutia a stiahnutia – kľudne zaraďte i tlaky na rovnej lavičke, či tzv. motýlika v sede (stroj na hrudník).

http://www.gymjunkies.com/wp-content/uploads/2014/08/benchpress_women_bar.jpg

Niektoré články si môžu prečítať celé len prihlásený užívatelia.

  • Pre zobrazenie kompletného obsahu je potrebné sa prihlásiť.
  • V prípade, že ešte nemáte u nás zriadený používateľský účet, tak sa zaregistrujte.
Kategória: 

Vytvoriť nový účet