Telo ako posilňovňa

  • Sharebar

Máš málo času? Neobľubuješ prostredie fitness centier, či už kvôli osadenstvu, alebo ovzdušiu? Vieš si predstaviť aj iný objekt investovania peňazí, nechce sa ti míňať na vstupné?

Výhovorku nenájdeš, veľa ľudí to rieši domácou “posilňovňou“.  Okrem časových a finančných benefitov tento štýl oplýva viacerými výhodami.

Súkromie

Ak si žena, už si určite zažila chlípne pohľady alebo dokonca pripomienky borcov cvičiacich vo fitku. Máš pocit, že každý tvoj krok a pohyb je sledovaný? V časopise si objavil/a nové, zaujímavé cviky, no hambíš sa experimentovať pred ostatnými, keďže v nich ešte nie si doma? Potom domáca posilňovňa je pre teba pravdepodobne dobrým riešením.

Si začiatočník? Tak potom skvelý štart pre teba

Ak ovládaš teóriu, vieš ako cvičiť, prečo nezačať doma? Začatočníkom skvele padne rozhýbanie, ponaťahohvanie svalov, jednoduché cviky s vlastnou váhou ako štart. Ak nevieš, ako na to a nechce sa ti presedieť hodiny pri štúdiu správnej techniky, najmi si trénera. V súčastnosti už nájdeš množstvo tzv. ‘’mobilných’’ trénerov, ktorí za tebou prídu až domov.

Vysoká efektivita cvičenia s vlastnou váhou tela

Existuje množstvo začiatočníckych cvikov, ktoré si vieš naordinovať doma, ale cvičenie s vlastnou váhou je známe aj svojim benefitom zvýšiť náročnosť v svojich pokročilejších verziách.

Najmä funkčné cvičenia s vlastnou váhou nám pomáhajú formovať naše jadro, alebo CORE (stred tela). Toto jadro je tvorené sústavou 29-tich svalov, ktoré sa nachádzajú v hlbokých vrstvách okolo stredu tela (brucho, panva, kríže, chrbát). Čím silnejšie sú tieto svaly telesného jadra, tým hlbším fyzickým základom disponujeme (kostra utiahne viac záťaže).

Úspora času

Mám rada prostredie fitness centier, je to pre mňa príjemné trávenie času medzi ľuďmi, či už neznámymi, alebo napoly známymi (človek si vo fitku dokáže nájsť mnoho užitočných kontaktov). No ten čas, strávený prípravou - balením, chystaním sa, cestou tam a naspäť, čakaním, kým sa šatňa trochu vyprázdni, či vyčkávaním na voľnú sprchu, si viem predstaviť stráviť i efektívnejšie a príjemnejšie. V domácej posilňovni sa s týmito nevýhodami nemusíš potýkať.

Nižšia finančná náročnosť

Za 12 Eur týždenne vynaložených len na vstup do fitka, si môžeš za 1 mesiac zaobstarať vypracovanie osobného jedálnička šitého na mieru od odborníka na výživu, či aspoň raz týždenne trénera, ktorý ti poradí ako na to s cvičením, zhodnotí tvoj progres v priebehu času, či bude nad tebou stáť v ťažších obdobiach, keď bude tvoja pevná vôľa z nejakej príčiny nalomená.

Veľa cvičencov ocení úsporu financií domácim cvičením.

Avšak, jedna nevýhoda: Ak ste začiatočník, možno nie ste zvyknutý oddeliť svoju zónu komfortu a odzrkadľuje sa to aj na intenzite cvičenia. Byť „kontrolovaný“ verejnosťou je veľký stimulačný faktor! Myslite na to, a pokiaľ v domácom prostredí máte veľa rušivých faktorov a menšiu motiváciu – šup von. Domáce tréningy sú výborné ako doplnkový tréning, ak naozaj na inú aktivitu nevyšiel čas, prípadne tréningový protokol bol splnený, avšak chuť a energia ešte stále je aj v deň oddychu.

Tak čo? Ideš na to? Neváhaj oprášiť karimatku, urob si priestor na zemi v izbe a začni.

Niektoré články si môžu prečítať celé len prihlásený užívatelia.

  • Pre zobrazenie kompletného obsahu je potrebné sa prihlásiť.
  • V prípade, že ešte nemáte u nás zriadený používateľský účet, tak sa zaregistrujte.
Kategória: 

Vytvoriť nový účet