Ako spraviť z predsavzatia zvyk?

  • Sharebar

Chceme byť svalnatí, alebo štíhli, jesť správne, nepiť alkohol, cvičiť, byť na seba hrdí... ale nie sme. Prečo často-krát ostáva, len pri predsavzatiach? Chvíľková motivácia, sľuby a o týždeň si ani nespomenieme, čo sme to vlastne chceli, údajne, viac než čokoľvek iné. Tu sú moje postupy, ako nezostať len pri sľuboch, ako spraviť z myšlienky realitu.

 

1. Priority & Ciele

 

Čo sú hlavné aktivity v tvojom rebríčku? Do čoho chceš vložiť svoju energiu a čas? Vytvor si svoju „Top 5 aktivít ", ktorým sa chceš aktívne venovať.

Napríklad:

  • 3. Práca – odtrénovať 15 klientov / týždeň  
  • 1. Stravovanie - denné plánovanie
  • 7. Učiť sa maľovať obrazy
  • 2. Cvičenie – 6 dní v týždni
  • 4. Jeden deň v týždni, len pre seba – to, čo chcem robiť
  • 6. Hľadanie brigády / lepšej práce
  • 5. Každý týždeň vytvoriť bonusový materiál, pre stálych zákazníkov

Často je potrebné obetovať malé veci v prospech niečoho veľkého.

2. Čo skutočne chceš?

 

Každá činnosť z ktorej chceme vytvoriť zvyk, má vyšší zámer. Cvičenie, nie je samotný cieľ. Cvičenie ťa však dostane k cieľu: Cítiť sa zdravo, cítiť sa výnimočne, vyzerať dobre. Jesť zdravo a vyváženie, nie je samotný cieľ, ale dostane ma k cieľom: Svalnatá postava, štíhla postava.

  • Každý vyšší cieľ by mal vyjadrovať, to čo chceš – naozaj, od srdca (Chcem sa cítiť dobre, keď sa uvidím v zrkadle..)
  • Pomyslenie naň by ťa malo naplniť pozitívnymi emóciami a radostným očakávaním (Som fit a páčim sa sebe i okoliu, partner je nadšený, ľahko zvládam, všetky fyzické aktivity...)
  • Mal by byť pozitívne formulovaný (Cvičím, aby som nebola tučná. - NIE. Cvičím aby som bola štíhla.- ÁNO)

Ak si uvedomíš svoj vyšší cieľ, zrazu sa nebudeš pozerať na cvičenie v posilke, ako na mrhanie časom, alebo trápenie sa.

Odrazu ti to bude pripadať, ako najlepšie využitý čas, ktorý ťa posunie bližšie tomu, čo chceš.

 

3. Plánovanie

 

Je na nič, keď vieme, čo máme jesť, kedy máme jesť, koľko toho máme jesť, keď nemáme konkrétny plán na daný deň. Ak stravu riešiš „za behu“, môže sa stať, že si večer ani nespomenieš koľko prehreškov, v stravovaní bolo. Ak chceš niečo zmeniť na svojej postave, musíš mať plán – nielen v hlave. Pokiaľ vieš čo, koľko a kedy jesť, už stačí, keď si rozplánuješ svoju „časovo - stravovaciu os“.

Príklad:

    7:00           9:00           11:30               14:30          17:00            20:00          23:00       

    Džús           Káva       100g mäsa       Mrkva          Cottage       ½ tvarohu    Mlieko

    Vločky        Latte        200g ryže         Jablko        ½ pečiva      Kakao

    1 vajce                        Zelenina           Orechy       Zelenina       Čučoriedky

    3 bielka

 

4. Nedovoľ zabudnúť

 

Pokiaľ si chceš vytvoriť nový zvyk, musíš svoju myseľ zahltiť touto témou. Napríklad: Vytvor si vlastné pozadie pracovnej plochy s kalendárom  aktivít. Objednaj si motivačný kalendár a znač si plnenie svojho predsavzatia. Dostávaj na mail motivačné citáty. Zmeň si pozadie tvojho mobilu. Nakresli si animáciu "Ty v budúcnosti". Dostaň sa do stavu, že to, čo chceš je na krok blízko a teš sa z toho :)

 

Využi silu vizualizácie a pozitívneho myslenia.

 

5. Oboznám verejnosť a vytvor udalosť

Nemusíš hneď volať novinárom :) Zdôver sa so svojím cieľom blízkym, rodine, partnerovi, kolegom. Čím viacerým ľudom to povieš, tým väčšiu dôležitosť tvoje predsavzatie naberá. Vytvor si udalosť, ktorá bude spätá s tvojim cieľom. S minimálne mesačným predstihom sa objednaj sa u fotografa, pozvi priateľov na narodeninovú party & kúp si oblečenie v ktorom bude zvýraznená tvoja postava, prihlás sa do foto-súťaže v nejakom časopise, prihlás sa na mini maratón, atď.

 

Buď súťaživý typ – s inými a hlavne sama/sám so sebou.

 

Niektoré články si môžu prečítať celé len prihlásený užívatelia.

  • Pre zobrazenie kompletného obsahu je potrebné sa prihlásiť.
  • V prípade, že ešte nemáte u nás zriadený používateľský účet, tak sa zaregistrujte.
Cieľ: 

Vytvoriť nový účet