Bikini Fitness Denisa Macková

  • Sharebar
Prinášame Vám rozhovor s pôvabnou začínajúcou fitnesskou z východného Slovenska. Deniska Macková, je študentkou vysokej školy a zároveň súťaží v kategórií Bikini Fitness v SANK (slovenská asociácia naturálnej kulturistiky).
 

Deniska, ako si sa dostala k fitness? Mala si nejakú športovú minulosť? Ako dlho sa venuješ fitness? 
K športu som mala stále blízko, od druhého stupňa základnej školy som navštevovala športovú triedu so zameraním na atletiku, popri tom som sa venovala tanečnej a aj karate. Pred 4 rokmi som začala navštevovať fitness centrum s kamarátkou , najprv to boli kardio stroje, neskôr som začala cvičiť aj na strojoch a s činkami. Po roku pravidelného tréningu, som sa rozhodla skúsiť to aj súťažne a keďže som vedela že fitness centrum v ktorom trénujem má klub, tak rozhodlo aj to. No a tento rok to bude moja 3 sezóna. :)

Čo považuješ za kľúčové, čo  Ťa nasmerovalo správnym smerom pri tvarovaní postavy?  Čo Ťa motivovalo absolvovať súťaž práve v bikini fitness? 
Tento šport vie priviesť každého k lepšej životospráve. Ak som chcela mať výsledky, niečo na seba nalepiť, musela som zmeniť svoj jedálny lístok, bez toho to nejde. Treba byť trpezlivý a výsledky sa dostavia. Pravidelnosť je podstatná pri jedle a aj tréningu. Mne sa veľmi páčili postavy bikini fitnessiek , chcela som sa im podobať, no teraz je to už o mne, snažím sa zdokonaľovať samu seba.

Ako vyzerá Tvoja tréningová rutina? V čom vidíš výhodu posilňovania? Aký je Tvoj názor na kardio cvičenie, zaraďuješ ho?
Aktuálne trénujem 3+1 v troch dňoch mám rozdelené partie a takto precvičím celé telo, kardio využívam v príprave viac, inak iba na zahriatie max 10 min pred tréningom. Posilňovanie je určite základom pre zvýšenie fyzickej sily, nabratie svalovej hmoty, zlepšenie kondície, vytvarovanie postavy, ale hlavne dodáva pozitívnu energiu a motiváciu stále zlepšovať sa.

Veľa žien by isto chcelo vedieť, ako vytvarovať také pozadie, ako máš ty. :) Prezraď Tvoje tipy na výrazný guľatý zadok.
Pre mňa sú základ hlboké drepy, no ak chce niekto tvarovať, nemôže sa báť väčších váh, ďalej sú to určite dvíhanie panvy, výpady.

Ako riešiš stravu počas roka? Uveď príklad Tvojho bežného stravovania a pred-súťažného.
Vždy sa snažím jesť  5-6 krát do dňa, takú klasickú zdravú stravu, no aj ja si rada doprajem v priebehu roka, na čo mám chuť, asi ako každý.
Bielkoviny čerpám najme z mäsa, rýb, mliečnych výrobkov a vajec. Sacharidy hlavne z ryže, vločiek, ovocia a zdravé tuky z orieškov, arašidového masla, kokosového oleja a podobne a hlavne veľa zeleniny.
Množstvo bielkovín, sacharidov a tukov upravujem v predsúťaženej príprave. Uberám zo sacharidov, pridávam bielkoviny a tuky držím nižšie. Nosím so sebou krabičky, mám stále premyslené jedlo na celý deň.

Aké suplementy užívaš počas roka a aké v príprave?
Z doplnkov využívam hlavne proteín, aminokyseliny, bcaa, vitamíny a minerály, kĺbové výživy, kreatín, v diéte pridávam komplexné spaľovače a carnitín.

Trénuješ v oblečení značky Nebbia, ako vidíme na fotkách. Máš sponzoring?
Doplnky výživy a dámske športové oblečenie nakupujem vo FIT-SHOP tržnica u nás v Michalovciach za zvýhodnené ceny, čo mi veľmi pomáha v príprave aj počas roka.

Povedz nám o Tvojich ambíciách do budúcna, či už z hľadiska fitness, či profesijných...
Momentálne sa pripravujem na jarné súťaže, ktoré budú v máji, chcela by som dopadnúť čo najlepšie, ale hlavne byť spokojná sama so sebou a vidieť nejaké zlepšenie. :) Som aj študentkou VŠ, čiže spraviť všetky skúšky.

Držíme Ti palce, a plánuješ do budúcna odovzdávať svoje skúsenosti ďalej, ako trénerka?

Určite by som sa tomu chcela venovať v budúcnosti viac, mám absolvovaný kurz tréner 1. stupňa, no zatiaľ sa vo voľnom čase venujem rodine a kamarátkam, ktoré potrebujú poradiť s tréningovým plánom a so zdravou výživou.
 
  • Výška: 156
  • Váha: súťažná 46, počas roka 52
  • Obľúbený športovec: Michelle Lewin
  • Obľúbené jedlo: ovsené vločky/ palacinky :D
     
  • E-mail: denisa.mackova@centrum.sk
  • FB: Denisa Macková

Niektoré články si môžu prečítať celé len prihlásený užívatelia.

  • Pre zobrazenie kompletného obsahu je potrebné sa prihlásiť.
  • V prípade, že ešte nemáte u nás zriadený používateľský účet, tak sa zaregistrujte.

Vytvoriť nový účet