Inšpiratívna Michaela Lehotská - Bodybuilding Coach

  • Sharebar

Sme veľmi radi, že nám na zopár otázok odpovedala Košičanka fitnesska Miška Lehotská, ktorá má za sebou nielen pekné umiestnenia na súťažiach Bikiny fitness, ale pôsobí, aj ako fitness trénerka (momentálne v Bratislave) a taktiež, ako tanečníčka. Tak ideme sa povypytovať podrobnejšie... :)

Miška, aká je Tvoja športová minulosť?

Ako 6-ročná som sa začala venovať tancu. Najprv to boli ľudové tance, neskôr som sa začala venovať moderným tancom, ako sú Disko Dance a Hip Hop - aj súťažne. Na detstvo veľmi rada spomínam, nakoľko som si vďaka súťaženiu prešla veľa miest a na súťažiach bola vždy perfektná atmosféra. Práve tanec ma viedol k tomu, že som sa prihlásila na konzervatórium, kde som vyštudovala Balet. Počas štúdia som sa venovala trénerstvu (pohybová príprava pre deti, Disco Dance, klasický tanec). Keďže balet nebolo to, čo ma napĺňalo, popri štúdiu som začala chodiť aj do posilňovne. Úplnou náhodou som sa dostala k úspešnej pretekárke a dnes už reprezentačnej trénerke žien vo Fitnes - Natálii Revajovej Lenártovej, kde sa odštartovala moja ,,súťažná kariéra".

Priznám sa, že na svoju prvú súťaž vo Fitness, som šla úplne nepripravená. Moja príprava trvala zhruba 10 dní a to nepreháňam. Aj napriek tomu, som na súťaži uspela a skončila na krásnom 3. mieste. To ma vtedy veľmi motivovalo a začala som sa Fitness venovať naplno, čo ma viedlo aj k tomu, urobiť si trénerský kurz 1.stupňa Fitness, kulturistiky a silového trojboja. Počas súťaženia som sa naplno začala venovať aj osobnému trénovaniu ľudí v posilňovni.
 

Čo ťa priviedlo k tomu, venovať sa športu, ako takému?

K športu ma priviedla rodina, mam dve sestry, ktoré tak isto od malička tancovali, takže som k športu bola vedená prirodzene aj ja. Som veľmi rada, že sa od malička hýbem, pretože to bolo veľké plus, ktoré mi pomohlo aj pri súťažiach vo Fitness.
 

V čom vidíš výhodu posilňovania?

Výhodou cvičenia v posilňovni je to, že jedine tam sa dá postava naozaj vytvarovať, čo bol aj môj prípad. Keď som len tancovala, postavu som síce mala pevnú, ale nemala som takmer žiadny zadok. Nohy som síce mala štíhle, ale tak isto tam bol len maličký naznak svalovej hmoty. Veľa ľudí si neuvedomuje, že práve svalová hmota prispieva redukcii tuku (najmä ženy).
 

Aká si trénerka? :)

Vždy som sa snažila svojim klientom maximálne prispôsobiť, čo sa týka tréningu. Nie každý má rád činky, ale niektoré časti tela, sa najlepšie a najrýchlejšie dajú vytvarovať práve tvrdým tréningom v posilňovni. Pre mňa osobne, boli ťažšie tréningy na balete, ako tréningy v posilňovni, ale z posilňovne, som mala oveľa väčšie výsledky. Tak isto cvičeniu v posilňovni vďačím aj za to, že som nikdy nemala problém s chrbticou, alebo inou časťou tela.
 

Kde si nabrala najväčšie skúsenosti?

Skúsenosti som čerpala aj v zahraničí ,kde som pracovala ako Športový a tanečný animátor. Najviac skúsenosti v oblasti fitnes, som načerpala počas toho, ako som sa pripravovala na súťaže, keďže som si prešla rukami rôznych trénerov.
 

Aké sú Tvoje športové / súťažné úspechy?

  • 3. miesto - Bikini ženy – r. 2011 SR
  • 4. miesto - Bikini ženy – r. 2011 SR
  • 6. miesto - Bikini ženy – r. 2011 SR
  • 3. miesto - Bikini juniorky  - r. 2012 SR
  • 1. miesto - Fitness Bikini ženy do 165cm - r. 2013  SR
  • 3. miesto - Pronutrtion GrandPrix – r. 2012 Rumunsko

 

Aký máš názor na súťaženie, čo by si poradila začiatočníkom vo fitness, ktorí zvažujú súťaženie?

Určite, ak to človeka napĺňa, chce si vyskúšať aj súťažné pódia, prečo nie. Len každý, kto sa tomuto chce venovať aj súťažne, si musí uvedomiť, že to je nie len o tvrdom tréningu a odopieraniu si niektorých jedál, ale o disciplíne a najmä výdrži !!! Taktiež si treba uvedomiť, že na tom súťažnom pódiu sa treba vedieť predať. Môj názor je taký, že ak aj JE niekto, neviem ako super pripravený, ale nevyžaruje z neho niečo a nedokáže sa ,, predať" na tom pódiu tak neuspeje. Potom to môže toho človeka veľmi odradiť. 
Tak isto ďalšia vec, nestačí byt len veľký, ale aj symetrický. To je ďalšia chyba hlavne u dievčat, ktoré chcú súťažiť. Treba sa na to pozrieť reálne, pretože na začiatku, je tento šport finančne náročný.

 

Ako je to u Teba so stravou?

Ja som svojim klientom nikdy nedávala držať nejaké diéty. Nie som zástanca diét, skôr sa snažím klientov motivovať a naučiť ich, že aj zdravo môže byt chutne. Veľa ľudí sa stravuje zle, lebo tomu nechápe. Ja viem človeku poradiť, ako sa stravovať, ale každý už musí skúšať sám na sebe, čo naňho najviac zaberá. Ja si dám aj vyprážaný syr, ale záleží to od veľa faktorov. :)
 

Ako vyzeral Tvoj diétny režim a ako teraz bežný?

Snažím sa jest zdravo po celý rok, ale určite sa neobmedzujem a doprajem si v podstate všetko, na čo mam chuť, ale bielkoviny nikdy nevynechávam. 

Bielkoviny čerpám hlavne z mäsa, vajec, strukovín a mliečnych výrobkov - tvaroh, cottage, rôzne syry. Sacharidy prijímam vo forme ryže, ovsených vločiek, cestovín a zeleniny. Tuky dopĺňam kokosovým olejom a veľmi rada mam tiež ,, Para orechy" , ktoré sú síce dosť tučné, ale v malom množstve sú veľmi zdravé. Momentálne už nesúťažím, ale keď som súťažila, tak samozrejme som postupne z jedálnička vyraďovala ovocie a sacharidy som prijímala stále, ale v menšom množstve.
 

Povedz nám o Tvojom súčasnom pôsobení...

Momentálne už nesúťažím a trénovanie klientov je moja vedľajšia pracovná činnosť. Keďže ma z minulosti veľmi baví cestovať a vidieť iné krajiny, možnosť ísť si zarobiť tým, čo ma baví (tanec) využívam aj naďalej, ak s naskytne výhodná ponuka. Myslím si, že ak má človek odvahu a guráž, nemal by "zaspať" na jednom mieste, hlavne kým má tu možnosť a je mladý. Nikdy som sa nebála cestovania, a práce - mám rada výzvy. :)

 

 

Výška: 168cm

Váha: súťažná 51kg, počas roka 54-55kg

Obľúbený športovec: Oksana Grishina

Obľúbené zdravé jedlo: No neviem, nie je to „ultrazdravé“, ale rada si dám kurací steak, jeden zemiak k tomu a zelenina.. a raňajky skoro stále niečo sladké musím mať... :)

E-mail: michaelita.lehotska@gmail.com

Mobil: 0907 366 411

Niektoré články si môžu prečítať celé len prihlásený užívatelia.

  • Pre zobrazenie kompletného obsahu je potrebné sa prihlásiť.
  • V prípade, že ešte nemáte u nás zriadený používateľský účet, tak sa zaregistrujte.

Vytvoriť nový účet