Paťka - Ako som schudla 35 kíl

  • Sharebar
Paťka, si nielen členom nášho teamu ako foodblogerka, ale zároveň si inšpiráciou pre mnohé ženy, ktoré sa trápia s nadváhou a s popôrodnými kilami. Ako to bolo u teba? Kedy si začala upravovať svoju hmotnosť? Koľko si schudla?
Ďakujem za uznanie a je mi cťou byť súčasťou tohto úžasného teamu:-) Kiežby som sa mohla vyhovoriť na pôrodné kilá! Chudnúť som začala už pred tehotenstvom, paradoxne tesne po svadbe. Keď som si chcela ráno obliecť svoje nohavice veľkosti 46 a ledva som zapla gombík, povedala som to povestné "a dosť"! Manžela som poslala, aby mi kúpil váhu, uvidela som ohromné číslo, rozplakala sa a začala chudnúť. O správnom stravovaní som toho veľa nevedela, zmenšila som porcie, vyradila som sladké, slané, vyprážané a začala som cvičiť. Keď som prišla na svoju prvú hodinu aerobiku, tak som sa za seba hanbila, že som sa postavila dozadu za dievčatá tam, kde už nesiahalo zrkadlo, aby som sa na seba nemusela pozerať. Sama som bola prekvapená ako rýchlo a ľahko ti ide. Hodiny boli náročné, ale cítila som zlepšenie a s ubúdajúcimi kilogramami mi to išlo ľahšie. Za 4 mesiace som schudla 16 kíl a potom som otehotnela. Počas tehotenstva som pokračovala v zdravom stravovaní, každý deň som chodila na hodinovú rýchlu prechádzku. Pribrala som 15 kíl, ale z pôrodnice som prišla iba so 4 kilami navyše. Tehotenstvo ma nezbrzdilo váhovo, iba časovo. Nemohla som si dovoliť vyhovárať sa na tehotenstvo, isteže je to ťažké, pretože hormóny tehotnej ženy sú nevyspytateľné, ale človek si musí určiť svoje priority. Štyri mesiace po pôrode som znova začala cvičiť. Čím dlhšie som chudla, tým išli kilá dole pomalšie. Začala som sa viac venovať zdravej strave a jej variáciám, pretože ma jednotvárne jedlo typu jogurt na raňajky, ryba na obed a zelenina na večeru, začalo ubíjať. Musíte milovať to, čo jete, pretože je to životný štýl a nie dvojmesačná diéta. Keď som schudla 25 kíl, našla som teba, Alenka :-) A to bolo moje svetlo uprostred tunela. Myslela som si , ako mnohé iné ženy, že posilňovanie je len pre mužov alebo pre ženy, ktoré chcú vyzerať ako muži :-) Omyl! Svaly spaľujú tuk, kardio nestačí na to, aby mala žena pevnú a vytvarovanú postavu. Ale k tvojej otázke, schudla som už 35 kíl, mojim cieľom je ešte čo to schudnúť a spevňovať, spevňovať, spevňovať!
 
Šlo to na prvý krát, alebo to bola tvoja x-tá diéta, ktorá "sadla"? Čo si myslíš o diétach?
Toto bol v podstate môj tretí pokus schudnúť. Prvý bol ešte na strednej škole, pár mesiacov som cvičila aerobik. Schudla som, ale stravovala som sa na internáte. Keď som prestala cvičiť, ale mala som rovnakú stravu, pribrala som, klasika. Druhýkrát som schudla počas stáže v Moskve, mala som chorý žalúdok, nemohla som sa tam liečiť a za dva mesiace som schudla asi 20 kíl. Po návrate som tiež pribrala. Mohlo mi už vtedy napadnúť, ahá! bude to fakt v strave, ale nenapadlo... Do tretice sa to podarilo :-) Pretože som si začala zisťovať, čo mám jesť, kedy, koľko a čo mám s čím kombinovať. Až príchodom k zdravej, nutrične vyváženej strave sa mi moje telo poďakovalo. S kilami odišli aj menšie zdravotné problémy (väčšie zdravotné problémy sú podľa mňa len otázkou času) a ja viem svojou stravou ovplyvňovať svoju hmotnosť. Nemôžem držať diétu, milujem jedlo, som pôžitkár. Jem 5x denne, nehladujem a schudla som 30 kíl, váhu si držím už druhý rok. Myslím, že som jedným z dôkazov toho, že nie je potrebná žiadna diéta, stačí viac času venovať premýšľaniu o tom, čo si dám na tanier.
 
Ako to bolo u teba s pohybom počas života a teraz? Mala si športovú minulosť? Mala si "svalovú pamäť"?
Nemám športovú minulosť, vždy som bola športové drevo. Ešte aj na telesnú výchovu som si zháňala ospravedlnenky, aby som nemusela cvičiť. Teraz sa smejem, že ja, bývalé športové drevo, teraz cvičím a robím športy, o ktorých by sa mi ani nesnívalo, že ich robiť budem. Napr. ma manžel naučil plávať, vždy som sa bála vody, život je o prekonávaní samého seba. Teraz som veľmi aktívna, keď sa nevenujem svoje dcérke, tak cvičím, bicyklujem, korčuľujem, plávam, posilňujem, lyžujem alebo varím a pečiem :-) 
 
Ako vnímaš rozdiel medzi aerobikom a posilňovaním? Čo považuješ za efektívnejšie?
Podľa mňa je najefektívnejšie ich spojenie. Aerobik je úžasný v tom, že to nie je jednotvárna činnosť ako keď bežíte na páse a pred sebou máte stenu. Na beh v prírode veľmi nemám kondičku, priznávam, ale snažím sa a trénujem aj beh. Aerobik je dobrá voľba kardio aktivity, pri ktorej ani neviete, že cvičíte, ale výsledky sú viditeľné. Aerobik je spojením tanca a posilňovania, je to poriadna drina, nemyslite si, že si tam len tak hopsáme :-) Ale keď som začala posilňovať, videla som výsledky skoro okamžite, začalo sa mi tvarovať telo, napr. ruky už nevyzerajú ako hora tuku, ale tvaruje sa sval. Každým tréningom cítim, že viac vládzem Je to šport, pri ktorom vidíte a cítite, aké robíte pokroky. Preto si myslím, že keď chce človek schudnúť a vytvarovať si postavu, mal by spojiť kardio tréning s posilňovaním. 
 
Paťka, momentálne si na materskej dovolenke, ako vyzerá tvoj bežný deň?
Vďaka cvičeniu nevyzerá jednotvárne. Ďakujem svojej dcérke za to, aká je živá a neposedná, lebo aj vďaka nej som stále v pohybe :-) Keď ráno vstaneme, mám asi hodinu na to, aby som všetko zariadila, lebo utekáme von za každého počasia. Aminka si už chystá čiapku a kričí na mňa od dverí, nemám veľmi na výber, uznajte :-) Celé dopoludnie sme vonku, potom varím obed, malá ide spať (má stráženie) a ja odchádzam cvičiť. Keď sa vrátim, znova ideme von na prechádzku, do prírody, varíme večeru a keď ju dám spinkať, píšem recepty pre vás :-) Keby som nemala možnosť cvičiť mimo domu, cvičila by som doma. Cvičiť sa dá aj s vlastnou váhou a s minimálnym vybavením. Určite by ma to nezastavilo v boji s kilami. 
 
Ako sa prispôsobila koža tvojmu chudnutiu?
Chudla som pomaly. Žiadne drastické diéty, rozumné stravovanie a cvičenie. Aj tomu vďačím za to, že sa mi koža stiahla. Ostali malé strie, ale aj tie blednú. Cítim, že koža nie je taká elastická, aká by mala byť, ale cvičením sa to zlepšuje. 
 
Ako vyzerá tvoje najbežnejšie stravovanie?
Základ je stále rovnaký, menia sa iba variácie. Na raňajky mávam ovsenú kašu, ale vymýšľam recepty na lievance, wafle, zdravé koláčiky, aby som sa kaší neprejedla. Na desiatu mávam ovocie alebo smoothie s ovocím, zelenou zeleninou, olejom, semienkami. Obedy sú rôzne, prílohy nevynechávam, iba ich obmedzujem. Mávam zeleninu, ryžu, niekedy cestoviny, zemiaky, často jedávam kuracie alebo hovädzie mäso, pripravujem aj bezmäsité jedlá.  Na olovrant mám najčastejšie jogurt alebo tvaroh, orechy, mak, kokos, semienka, proteínový nápoj. Keď mám tréning, tak mám na olovrant aj sacharidy, napr. banán, jablko. Na večeru zeleninu, syry, mozzarelu, cottage cheese, ryby, omeletu. Ale na mojom stravovaní sa mi najviac páčia koláčiky na raňajky, človek má hneď krajší deň, vyskúšajte :-) 
 
Ktoré potraviny odporúčaš mať stále v chladničke?
Jednoznačne zeleninu, aby sa vždy dala pripraviť ľahká polievka alebo šalát. Ďalej je to mäso, syry, kvalitná šunka, ovocie, jogurty, tvaroh (keď ma chytí chuť upiecť koláč :-)), vajíčka, mlieko a maslo. V podstate základné suroviny, ktoré sa dajú bežne kúpiť, len ich treba správne pripraviť. V mojej skrinke zdravých potravín nesmú chýbať vločky, goji, kakao, kokos, kokosový olej, mak, rôzne orechy a semienka, arašidové maslo. Z tých to surovín pripravíte chutné koláče a rýchle olovranty. 
 
Ako vnímaš zmenu životného štýlu ktorú si urobila ty a ako to vníma okolie (manžel, rodina, priatelia)?
Ja ju vnímam ako vec, ktorú som mala urobiť už dávno. Nie kvôli nadváhe, ale kvôli zdraviu. Svojej rodine varím s láskou a najlepším svedomím, že to, čo im dávam na tanier, je pre ich telo prospešné, že im to dáva živiny, ktoré potrebujú. Úbytok na váhe je, samozrejme, želaným bonusom, ale podľa mňa by sa nad svojou stravou mali zamyslieť aj chudí ľudia, pretože zdravie im nebude slúžiť naveky, treba si ho vážiť a svoje telo tiež. Manžel ma v mojom životnom štýle podporuje, za čo mu veľmi ďakujem. Keď ma ľudia dlhšie nevideli a odrazu taká zmena, báli sa, že hladujem alebo som chorá, veľa ľudí ma podporuje, pýta sa, inšpiruje sa a ja sa z toho teším, lebo rada pomôžem každému, kto o to požiada.  

Paťka, ďakujeme pekne za Tvoje "know how" a držíme Ti palce v dosahovaní Tvojich cieľov, snáď posledná otázka, je niečo v čom by si sa chcela ešte vylepšiť? Čo by si chcela odkázať dievčatám, ktoré sa vidia v Tvojich začiatkoch?

Ja som niekedy prehnane sebakritický človek. Viem, že nie som spokojná, ale neviem, kedy budem :-) Napíšem potom ďalší článok, lebo teraz to fakt neviem, možno len vytrvať, aby som sa raz pozrela do zrkadla a povedala si: "Páni, ja som ale kočka" :-)
 
Odkázala by som im, že keď som to dokázala ja, dokážu to aj ony. Stačí iba začať a keď sa bojíte začínať odznova, tak nikdy neprestávajte :-)

Niektoré články si môžu prečítať celé len prihlásený užívatelia.

  • Pre zobrazenie kompletného obsahu je potrebné sa prihlásiť.
  • V prípade, že ešte nemáte u nás zriadený používateľský účet, tak sa zaregistrujte.

Vytvoriť nový účet