Rýchly úbytok na váhe / Štíhly tučko

  • Sharebar

Skinny Fit alebo Skinny Fat?

Aj ty patríš do skupiny ľudí, ktorí momentálne nastavenie svojho jedálnička riadia číslom, ktoré ukazuje ručička váhy? Si si istý, že hmotnosť je ten správny ukazovateľ? Je načase, vyviesť ťa z omylu.

Ak si všimneme dve dámy na obrázku, prvá môže pri rovnakej výške vážiť kľudne o 6-7kg viac ako dáma v čiernych plavkách. Znamená to ale, že je menej sexi?

Skrývajúc telo v tom vhodnom oblečení, môžu dámy vyzerať na pohľad kľudne rovnako príťažlivo. Čo ale s tým v letných mesiacoch? V plavkách to bude problém.

Kde sú korene tohto rozdielu? Je to odlišný životný štýl. Pohyb, šport, a výživná strava vs. ničnerobenie a experimentovanie s obmedzujúcimi diétami (hladovkami) od výmyslu sveta, prípadne nedostatok športu a doslova nejedenie z nedostatku času.

Dámy spadajúce do kategórie čiernych plaviek môžme spravidla zaradiť do 2 podskupín. Jedna z nich neustále vymýšľa, čo podniknúť na to, aby zhodila čo najviac kíl, v čo najkratšom časovom úseku. Ako o preteky. Časy hojnosti (,keď už som zhrešila, tak je to jedno) a odriekania (Od teraz nejem, snažím sa chudnúť) sa striedajú ako na bežiacom páse. Sem tam nejaká ta posilka, plávanie, prípadne zničenie sa pri 10 km behu tak, že dotyčná nevládze ani prejsť po schodoch ešte týždeň. Potom prípadne obdobia, kedy sa necvičí, iba hladuje.

Reprezentantka druhej podskupiny zo skupiny ‘’čiernych plaviek’’, je typická workoholička, prípadne pracujúca žena, ktorá sa zároveň stará o domácnosť, deti, manžela. Kde ešte nabrať čas, alebo hlavne energiu na šport a prípravu zdravých, menej kalorických, ale výživných jedál? Deťom, prípadne manželovi na večeru cottage cheese s knäckebrotom neulahodí, treba teda všetko pripravovať na dvakrát. Náročné. Ale ak sa chce, aspoň minimum času sa nájde. A čo s energiou? Uvidíš, že po tréningu budeš ňou priam nabitá (znovu ťa nakopne, aj napriek predchádzajúcej únave).

Zdravý životný štýl nie je súčasťou života hlavne prvej kategórie žien. Ak šport nemáme rady, len ťažko, dobrovoľne vymeníme návštevu kina, skvelú párty pri bazéne, či dobrú knižku za 2-hodinový pobyt vo fitku. Poznám ale množstvo ľudí, ktorí so športom začínali iba kvôli chudnutiu, a teraz ho zbožňujú, nevedia si bez neho ppredstaviť život, žijú ním. Je to niečo ako droga, na ktorú si navyknete, s tým rozdielom, že táto športová droga si vyžaduje dlhodobé a pravidelné užívanie, a je veľmi nízko návyková (,ak nám vyslovene nelahodí jej chuť, veľmi ľahko si od nej odvykneme a vysadíme ju zo života).

A dievčatá, ženy, ktoré ste svoj zadoček tak trošku našli v 2.obrázku, nezúfajte. Ešte nie je všetkým dňom koniec, môžte to zmeniť. Takže:

  • Skontrolujte, z čoho sa skladá váš jedálniček, a v akom množstve

Preč s diétami typu zeleninová, pitná (celý deň len tekutiny), ryžová, atď... Pekné telo potrebuje vyvážený príjem bielkovín, sacharidov aj tukov. Preferujte pomalé sacharidy pred tými rýchlimi, a tzv.’’zdravé‘‘ tuky pred nasýtenými. Pevné telo potrebuje dostatok bielkovín, aby malo z čoho budovať svalstvo. V opačnom prípade svalstva bude na tele ubúdať, a jediné čo ostane, bude tuk, ovisnutá koža a kosti. Viď čierne plavky :-) Aktívne športujúci jedinec potrebuje cca 1-1,5g bielkovín na 1kg vlastnej hmotnosti.

  • Zaraďte do svojho rozvrhu pravidelné cvičenie (ideálne fitness-posilňovanie)

To je, to najlepšie, čo môžte pre svoje telo urobiť. Ženy, ktoré si myslia, že nadobudnú mužský vzhľad a veľmi veľké svaly, nech si prosím prečítajú zopár riadkov TU. Nezabúdajte, že čím viac svalovej hmoty budete mať, tým viac kalórií spáli Váš organizmus v kľude. Toho, že dvíhaním činiek budete vyzerať celkovo nepekne objemnejšie, sa nemusíte báť. Pravda je taká, že ženy holdujúce kulturistike musia užívať množstvo doplnkov na dosiahnutie pre nich potrebných výsledkov, a aj napriek tomu to ide veľmi ťažko (málo mužských hormónov). 

  • Kardio tréning v rozumnej miere kombinujte s posilňovaním

Ak je vašou motiváciou vytúžená postava, mal by silový tréning prevažovať nad kardiom. Najprv nabratie a spevnenie svalstva, až potom isté vyrysovanie pomocou doplnenia kardio tréningu.

  • Doprajte si sem tam aj niečo malé kalorické, pokiaľ po tom vaše srdiečko túži

Urobíte tak lepšie, ako keby ste sa mesiac vyhýbali čo i len pohľadu na čokoľvek so sladkým nádychom, až raz stratili trpezlivosť a potom vykúpili celý regál sladkostí a bezhlavo sa na nich vrhli. Doprajte si niečo malé, podľa možnosti menej kalorické (ovocný dezert, ochutený tvaroh, zopár kúskov tmavej čokolády...) a potom sa zas vráťte k racionálnej strave s nízkym podielom rýchlych cukrov.

  • Vytvorte si vzťah k zdravému životnému štýlu a postupne si ho osvojte

Zaujímajte sa o zdravú výživu, naučte sa variť fitness stravu, blogujte o zdravých receptoch. Zaujímajte sa o šport, správnu techniku cvičenia, osvojte si ho ako hobby, nie povinnosť. Ak sa naučite rozumieť veciam, ako fungujú, budú vás viac zaujímať a motivovať

Takže...Je to tvoja voľba...

Niektoré články si môžu prečítať celé len prihlásený užívatelia.

  • Pre zobrazenie kompletného obsahu je potrebné sa prihlásiť.
  • V prípade, že ešte nemáte u nás zriadený používateľský účet, tak sa zaregistrujte.

Vytvoriť nový účet