Tipy pre kontrolu váhy a udržanie pevnej vôle

  • Sharebar

Tie isté predsavzatia každý rok, predstava seba vo vyzývavých bikinách a o 2 čísla menších nohaviciach....Zas a znova s blížiacim sa letom....Poradíme Vám, ako zhmotniť Vaše predstavy o krásnom tele, ale i ako výsledky udržať. Sú to maličkosti, ale verte, že práve tieto maličkosti môžu byť kľúčovými pri udržaní sa na ceste za navždy-krásnou figúrou.

Pravidelný pohyb

Posilňujte - Nezabúdajte, že pravidelné posilňovanie Vám časom vytvorí svalstvo, ktoré potrebujete okrem iného aj k zvýšeniu rýchlosti metabolizmu a neustálemu spaľovaniu tukov.

Zapoťte sa - Každý deň aspoň 30 minút aeróbneho cvičenia, aby ste okysličili organizmus a rozprúdili krv.

Vyšľapte si schody – Ak si neviete každý deň vyhradiť samostatný čas na cvičenie, použite aspoň za každým namiesto výťahu schodisko. Pri presunoch napr. do práce, alebo na obed, či k lekárovi choďte pešo a použite rýchlu chôdzu. Neverili by ste, aké to robí divy.

Jedzte potrebné množstvo bielkovín

Pri každom jedle jedzte nejaké bielkoviny – Bielkoviny aktivujú glukagón, ktorý uvoľňuje uskladnený tuk a mení ho na energiu. Keď jete sacharidy samotné, bez bielkovín, dochádza k aktivácii inzulínu, a namiesto spaľovania k tvorbe a uskladňovaniu tukov.

Vybudujte si svalovú hmotu – Bez potrebného množstva bielkovín nielen že nebudete budovať svaly, ale aby vaše telo nahradilo nedostatok bielkovín v strave, začne naopak odbúravať už existujúcu svalovú hmotu.

Jedlom k schudnutiu

Nebuďte bez jedla dlhšie než 4 hodiny – Čím zabránite spomaleniu metabolizmu.

Udržujte si stabilnú hladinu krvného cukru – Čím zabránite výkyvom vo vylučovaní inzulínu.

Jedzte skôr než dostanete hlad – To je tajomstvo mnohých štíhlych ľudí. Keď budete čakať, kým dostanete hlad, je viac než pravdepodobné, že sa budete úplne zbytočne prejedať.

Zabráňte prejedaniu sa

Prestaňte vynechávať hlavné jedlá – Vynechávanie jedál v skutočnosti vedie k obezite! Dôjde k rozkolísaniu hladiny krvného cukru, spomaleniu metabolizmu, problémom s prejedaním a s chuťou na sladké.

Neznižujte príliš príjem kalórií – Vaše telo si bude myslieť, že hladuje a metabolizmus sa spomalí. Telo začne odbúravať svalovú hmotu na palivo a tým bude ničiť vaše spaľovne tuku a vrodenú schopnosť spaľovať tuk.

Načúvajte svojmu telu

Vylaďte si pocity hladu a sýtosti – Že máte dosť zistíte, keď hlad úplne zmizne, ale príjemným spôsobom, úplne odlišným od pocitu ,,prepchatia sa“ – naučte sa tieto 2 stavy rozlišovať.

Doprajte si pri jedle čas – Keď sa budete pri jedle ponáhľať, môžete prešvihnúť okamih, keď máte ,,dosť“ a ďalej už budete jesť zbytočne naviac.

Nedojedajte – Nechajte na vaše telo, aby vám povedalo, kedy máte prestať jesť a nedojedajte jedlo nasilu len preto, lebo to považujete za spoločensky zdvorilé.

Pristupujte k veci ,,psychologicky“

Motivačná fotka – Nalepte si na chladničku fotku seba, keď ste ešte bola štíhla, alebo modelky, ktorá je pre Vás inšpiráciou. Alebo môžete zvoliť aj negatívnu motiváciu – obrázok bacuľatej ženy, pri pohľade na ktorú Vás ihneď prejde chuť na zbytočné mlsanie.

Ak na nákup, tak iba sýta – Nenakupujte vtedy, keď ste hladní. Predídete tak nahádzaniu do košíka aj takých vecí, na ktoré by ste za normálnych okolností ani nepozreli.

Nakupujte iba to potrebné – Vyhýbajte sa nákupu rôznych sušienok, tyčiniek, chrumiek a iných pochutín, ,,pre prípad, že by náhodou prišla návšteva“. V opačnom prípade sa môže stať, že ešte skôr než návšteva stihne doraziť, v slabej chvíľke dorazíte vy všetky tieto maškrtky samy.

Všetko si zdokumentujte – Píšte si denníček so záznamom toho, čo ste zjedli. Budete tak mať lepší prehľad a väčšiu kontrolu nad svojim mlsným jazýčkom.

              

Niektoré články si môžu prečítať celé len prihlásený užívatelia.

  • Pre zobrazenie kompletného obsahu je potrebné sa prihlásiť.
  • V prípade, že ešte nemáte u nás zriadený používateľský účet, tak sa zaregistrujte.

Vytvoriť nový účet