Ostaňte motivovaný alebo tipy ako sa nevzdávať

  • Sharebar

Vyskúšali ste už mnoho diét, ale až nedávno ste sa rozhodli, požiadať o radu odborníka. Máte výživový plán, tréningový plán, teraz už len to všetko zvládnuť po psychickej stránke. Treba si uvedomiť, že úbytok telesného tuku a vyformovanie vysnívanej postavy je dlhodobý proces. Pripravili sme pre Vás tipy ktoré Vám môžu pomôcť zotrvať na chodníčku za vytúženou postavou a nestratiť ju.

Choďte na to pomaly – Veď ako sa hovorí: ,,Rím nebol postavený za jeden deň.“ To isté platí aj pre vybudovanie vašej figúry. Pamätajte, že oveľa vyššiu šancu, že si výsledok už aj nadobro udržíte, máte vtedy, ak k nemu dospejete pomaly a postupne. Ak budete zbytočne hladovať so zámienkou, čo najskôr schudnúť, je dosť pravdepodobné že budete podráždení, frustrovaní a skôr či neskôr, to zavesíte na klinec. Alebo to s vami nevydrží vaše okolie, čo tiež nie je výhra.

Naučte sa prekonávať prekážky – Z času na čas sa môže stať, že naplánované zásady stravovania porušíte. Ak sa tak stane, nevadí, no musíte si vedieť povedať ,,dosť“. V žiadnom prípade nepodľahnite večer v posteli syndrómu: ,,Ak som si už dala kocku čokolády, teraz už je to jedno, rovno ju môžem zjesť celú.“

Edukujte svoje okolie – Pripravte sa na to, že vaše okolie Vám bude doslova hádzať polená pod nohy. Samozrejme, nie zámerne. Pripravte sa na to, keď Váš manžel/manželka, priateľ/priateľka bude chcieť večerať Knedlo vepřo zelo namiesto kuracích pŕs so šalátom. Alebo na to, že Vás pozve na zákusok a Vám sa len veľmi ťažko bude odmietať. Informujte svojich blízkych o svojich zámeroch, majte pre nich pripravené argumenty. Snažte sa od nich získať podporu. Choďte si za svojim, nenechajte sa ničím odradiť.

Odmeňujte sa – Odmena môže byť v podobe nového kúsku oblečenia, knihy, či malého zhrešenia v podobe nejakej dobrôtky (konzultujte s vašim výživovým poradcom). Vďaka tomu budete viac motivovaný. Pozor na to, aby ste odmeňovali svoje správanie, a nie výsledky, ktoré nemáte celkom pod svojou kontrolou. Odmeňte sa za dodržanie stanoveného denného kalorického príjmu, alebo za cvičenie, ktoré je súčasťou vášho tréningového plánu a nie za to, že ručička na váhe ukazuje nižšie číslo. Chcete predsa posilniť správanie, ktoré u vás povedie k celkovému zlepšeniu životného štýlu.

Píšte si denník – Robte si záznamy o tom, aký je váš plán (príjem kalórií, živín, cvičenie, spánok, oddych) a aká je skutočnosť (odčiarknite si vždy splnené denné ciele). Budete mať nad sebou väčšiu kontrolu a takisto to zvýši vašu motiváciu.

Nakupujte len to, čo ozaj potrebujete – Pred nákupom si napíšte zoznam. Nakupujte rozumom, a nie očami :) .Nenakupujte veľa zbytočných pochutín. Ak si chcete dať za odmenu nejakú dobrôtku, kúpte si jednu tyčinku, nie celý kartón. Ani v prípade, že je v akcii :-) Naučte sa odolávať.

Nastavte si realistické ciele – To je jeden z hlavných prediktorov úspechu. Ak si stanovíte príliš vysoké méty – a nepodarí sa vám ich splniť, pravdepodobne vás to sklame, a celkom odradí. Ak zas budú ciele vyzerať pre Vás príliš jednoducho, nebudú pravdepodobne dostatočne motivujúce. Je na trénerovi, alebo výživovom poradcovi, aby Vám pomohol sformulovať pre Vás adekvátne vysoké méty. Formulujte ich, čo najkonkrétnejšie a najlepšie rozdeľte to časových úsekov (napr. do akého času chcem schudnúť z pása koľko centimetrov).

Všetko konzultujte s odborníkom – Neberte vážne klebety typu ,,jedna babka povedala“. To by ste boli prekvapené, čo sa všetko dnes na webe popíše. Všetky informácie overujte a hlavne majte kvalitného trénera a výživového poradcu (alebo aj 2v1). Verte tomu, že najlepšie Vám poradí osoba, ktorá má nielen teoretickú základňu, ale i konkrétne skúsenosti, a hlavne výsledky.

Nájdite si sparingpartnera – Vo dvoch sa Vám bude kráčať ľahšie :). Ak budete mať schôdzku s kamarátkou v posilňovni, nakopne Vás to vytiahnuť päty z domu či prší, alebo nie. Navyše budete mať ďalšiu spoločnú tému, ktorú môžete rozoberať pri káve. Zdôrazňujem: Pri káve!!! Nie blokujúc stroje vo fitku (Tým si tam veľa priateľov nezískate :-) ).

Zaraďte do jedálnička polievky – Podľa najnovších výskumov ľudia, ktorí jedia polievky skonzumujú počas dňa menšie množstvo kalórií. Tým nechcem povedať, že máte jesť polievky na úkor zníženia kalorického príjmu. Rozumne vybraná a pripravená polievka, ale s veľkou pravdepodobnosťou pomôže neprekročiť pre vás stanovené množstvo kalórií.

Niektoré články si môžu prečítať celé len prihlásený užívatelia.

  • Pre zobrazenie kompletného obsahu je potrebné sa prihlásiť.
  • V prípade, že ešte nemáte u nás zriadený používateľský účet, tak sa zaregistrujte.
Kategória: 

Vytvoriť nový účet